Recensie boek Kiekeboe!

Posted by on apr 26, 2015 in Baby, Boeken, Dreumes, Lezen, Voorlezen | No Comments
Recensie boek Kiekeboe!

Wat een leuk boek voor de allerkleinste heb ik in mijn handen! Het boekje Kiekeboe! speelt het spelletje met je kind door middel van dieren. Recensie boek Kiekeboe!

Kiekeboe!Recensie boek Kiekeboe!

In het boek Kiekeboe! van Giuliano Ferri en De Vier Windstreken zie je allerlei dieren voorbij komen. Er staan flapjes overheen, gemaakt van de poten van de dieren, zodat de dieren verstopt zijn. Het is van karton, dus heel geschikt voor de kleinekinderhanden. Op de laatste pagina is een spiegel, zodat je kind zelf Kiekeboe kan spelen.

Wat vindt zoonlief?

Als ik dit boekje erbij pak, krijg ik meteen een big smile. Zoonlief vindt dit boek erg leuk! Ik vraag steeds: ‘welk dier zou er nu tevoorschijn komen?’ En vaak krijg ik een geluid van het dier als antwoord. Want de geluiden doe ik bij elke bladzijde na. Ik vertel er dan ook bij hoe dat geluid heet, zoals het knorren van het varken. Hij mag zelf de flapjes omslaan, dat is al helemaal leuk. Hij lacht ook steeds als het dier tevoorschijn komt en roept dan ‘Ja!’. Hij vindt het een aanrader in ieder geval!

Wat leert je kind ervan?

Wat een leuk boekje voor een baby/dreumes! Het zou maar zo kunnen dat ik het koop als kraamcadeau. Een echte cadeautip! Er zit veel in voor de kleinsten onder ons. Je kunt ze de dieren leren, de geluiden die de dieren maken. Natuurlijk speel je kiekeboe. Het is goed voor de fijne motoriek als ze zelf de flapjes omslaan. Je kunt de dieren tellen. Spelletjes met je kindje in de spiegel in het boekje doen. Aan je kindje leren dat hij of zij dat in de spiegel is. Hem of haar zelf kiekeboe laten spelen. En open en dicht oefenen.

Bekijk of koop Kiekeboe!