25 Travel Facts

Posted by on jun 21, 2014 in Blogs | 2 Comments

Wat een leuke tag zag ik voorbij komen bij Love2bemama! Linda schreef haar 25 Travel Facts. Ik wilde deze tag maar al te graag over nemen, ik houd namelijk erg van reizen! Hier lees je over de reizen die ik heb gemaakt en ook nog hoop te gaan maken.

1. Met mijn ouders gingen we elk jaar kamperen in Frankrijk. Heerlijk vond ik dat! Uren op de achterbank van de auto mijn eigen muziek luisteren en boeken lezen. De dikste pillen gingen er in een autorit doorheen.

2. Mijn eerste vakantie zonder ouders was naar Noordwijk aan zee. Ik was 16 en ging met een vriendin een paar dagen in het jeugdhostel. Veel zien, naar het strand en natuurlijk stappen, heel tof vond ik het!

3. Op mijn 18e stapte ik voor het eerst in een vliegtuig. Met nog 3 vriendinnen (waarvan 1 ook nog nooit gevlogen had) maakten we een trip naar de prachtige stad Barcelona. Daar wil ik graag nog eens naar terug!

4. Ik ben wel eens op een singlereis voor jongeren geweest. De reis bracht me naar Toscane en wat is het daar mooi! Ik heb er geen contacten aan over gehouden, maar wel prachtige herinneringen aan Italie.

5. Ik heb in totaal 5 keer gevlogen, waarvan een keer een binnenlandse vlucht.

6. In mijn Pabotijd heb ik zes weken stage gelopen in Zweden. Wat vind ik dat een fantastisch land! Alles is ruim opgezet, prachtige natuur, het kan heerlijk weer zijn en vriendelijke mensen! Dat zou wel een land zijn waar ik zou kunnen wonen. Ik ben verliefd op de eilandjes die om Gotenburg heen liggen. Daar wil ik zo graag weer eens naar terug!

Zweden eiland

7. Toen ik mijn man leerde kennen, gingen we na een maand al voor het eerst op vakantie. We zijn in de meivakantie (van 2011) een aantal dagen naar Vlieland gegaan in een tentje. Het was overdag 10 graden en ’s nachts lag het rond het vriespunt. Wat was het koud! Gelukkig hadden we onze verliefdheid om elkaar warm te houden ;).

8. Ik ben fan van ‘onze’ eigen eilanden. Ik ben inmiddels op elk eiland geweest. Ik vind Vlieland het mooiste eiland en Terschelling het gezelligste eiland.

9. Ik heb vier maanden vrijwilligerswerk gedaan in Ghana. Ik had mijn man net leren kennen, dus het was behoorlijk slikken om weg te gaan. We hebben dus even een lange afstandsrelatie gehad. Na 3 maanden is hij me komen opzoeken daar.
Het was prachtig om een tijd in een totaal andere cultuur te leven, maar ik vond het ook wel een pittige tijd.

Ghana Maike

10. Totdat Luka was geboren, ging ik altijd met mijn man kamperen. Het liefst in Frankrijk of Italie. Ik houd van het buitenleven.

11. Ik wil altijd teveel mee nemen. Ik kom met minstens de helft van mijn kleding ongedragen weer thuis.

12. Mijn droom, wellicht als ik met pensioen ben, een mooie camper te kopen en lekker rond te gaan reizen.

13. We hebben met het kamperen nooit een wasrek bij ons. Een keer moesten we wel echt een was draaien en hebben toen de kleding in de boom gehangen om te drogen. Helaas is de foto ervan niet te vinden.

14. Als we gaan kamperen pakken we de tent en alle kampeerspullen in en gaan we rijden. We zien wel waar we uit komen. We overnachten vaak eerst ergen onderweg, waar we onze uitklaptent snel opzetten. Zo kwamen we eens terecht op een camping in Zwitserland tussen de bergen en de bel-rinkelende-koeien.

15. Vorige zomervakantie was ik net zwanger. Ik was zo moe dat we een ingerichte tent hebben geboekt in Italie aan het Gardameer. Op de heen- en terugreis hebben we overnacht in een hotel, zodat we lekker rustig aan konden doen.

16. Als kind had ik snel last van reisziekte. Als ik maar muziek in mijn oren had, ging het goed. Dat leidde regelmatig tot botsingen met mijn vader die voor het rijden zijn eigen muziek vaak keihard zette. Dan kon ik niets meer verstaan van mijn lievelingsmuziek!

17. Ik ga het liefste in de zomervakantie op vakantie. Ik ben nog nooit op wintersport geweest. Ik heb een keer een dag geskied in Winterberg. Ik vond het wel leuk, maar niet voor een hele vakantie. Geef mij maar de zon!

18. Het kan voor mij niet warm genoeg zijn. Ik vind het heerlijk om in Tropische landen te verblijven!

19. Mijn favoriete vakantie is veruit mijn huwelijksreis van vorig jaar naar Bali. Wat is het daar prachtig! We hadden een heel luxe hotel met een heerlijk ontbijt ’s morgens. Eten in de open buitenlucht, zwemmen in de zee en het zwembad en de mooie cultuur daar bekijken. Ik vond het een topvakantie en het lange vliegen meer dan waard! Mag ik weer terug?

Bali

20. Ik ga nooit naar dezelfde plek terug. Ik hou van zoveel mogelijk verschillende plekken zien.

21. Ik ben in drie werelddelen geweest: Europa, Afrika en Azie. Ik wil nog heel graag de andere werelddelen bezoeken!

22. De eerste vakantie met onze zoon hebben we ook al gehad. Toen hij 6 weken was, zijn we met z’n drieën een weekend naar een hotel in Egmond geweest. Mijn man en ik waren toen een jaar getrouwd.

23. Dit jaar gaan we een week in een appartement op Ameland vakantie vieren. We gaan ook nog een week naar het vakantiehuisje van mijn schoonouders in het oosten van het land. Ze hebben daar een prachtige bed and breakfast en het vakantiehuisje dus. Kamperen zullen we voorlopig niet doen, vinden we niet handig met zo’n kleintje.

24. Het liefste gaan manlief en ik een keer wat langer op vakantie in een jaar en daarnaast regelmatig weekendjes weg. Hoe dat met zo’n kleintje zal gaan, is de vraag.

25. Dit staat bovenaan mijn reisverlanglijst: Nieuw-Zeeland, New-York en alle landen in Scandinavie.

Wat fijn om weer even weg te dromen bij alle mooie reizen die ik heb gemaakt en hopelijk ook nog ga beleven. Neem de tag gerust over, ik ben benieuwd naar jouw reiservaringen!

2 Comments

1. Henriette
    21 juni 2014

Ik heb al 5 continenten gehad… En die 6e komt er nooit, hoef niet zo nodig naar Australië. Maar 2 van de continenten hadden niks met vakantie te maken maar met vrijwilligerswerk op een Christelijk schip!

2. Linda
    21 juni 2014

Wat leuk om hem ook hier te lezen! New York is echt heel cool om heen te gaan. Al zou ik je niet aanraden om daar met kind heen te gaan 🙂